Wstrzymanie dostarczania wody lub odprowadzania ścieków z innych powodów
Ustawa z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. z 2001 r. Nr 72 poz. 747, z późn. zm.) przewiduje możliwość odcięcia dostawy wody lub zamknięcia przyłącza kanalizacyjnego, jeżeli:
- przyłącze wodociągowe lub przyłącze kanalizacyjne wykonano niezgodnie z przepisami prawa,
- jakość wprowadzanych ścieków nie spełnia wymogów określonych w przepisach prawa lub stwierdzono celowe uszkodzenie albo pominięcie urządzenia pomiarowego,
- został stwierdzony nielegalny pobór wody lub nielegalne odprowadzanie ścieków, to jest bez zawarcia umowy, jak również przy celowo uszkodzonych albo pominiętych wodomierzach lub urządzeniach pomiarowych.
W tych przypadkach Spółka nie udostępnia Odbiorcy zastępczego punktu poboru wody.
Wstrzymanie lub ograniczenie dostarczania wody lub odprowadzania ścieków może nastąpić też w przypadku:
- działania siły wyższej albo z wyłącznej winy Odbiorcy lub osoby trzeciej;
- niezawinionej przez Spółkę awarii sieci;
- braku wody na ujęciu;
- zanieczyszczenia wody na ujęciu w sposób niebezpieczny dla zdrowia;
- potrzeby zwiększenia dopływu wody do hydrantów przeciwpożarowych;
- przerw w zasilaniu energetycznym urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych;
- przerw związanych z wykonywaniem prac konserwacyjno – remontowych urządzeń i przyłączy wodociągowych lub kanalizacyjnych;
- uszkodzenia sieci lub przyłączy, jeżeli nie jest w posiadaniu Spółki, ani nie została mu przekazana do eksploatacji.
Spółka nie ponosi odpowiedzialności odszkodowawczej za skutki obniżenia poziomu jakości usług wynikające z przyczyn wymienionych wyżej, chyba że nastąpiło to z jej winy.
Wstrzymanie zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków może nastąpić bez uprzedniego zawiadomienia Odbiorcy w warunkach uniemożliwiających świadczenie usług, a w szczególności, gdy z powodu awarii sieci nie ma możliwości prowadzenia zaopatrzenia w wodę lub odprowadzania ścieków, lub gdy dalsze funkcjonowanie sieci stwarza bezpośrednie zagrożenie dla życia, zdrowia lub środowiska.
Spółka poinformuje odbiorców usług o planowanych przerwach lub ograniczeniach w dostawie wody, w sposób zwyczajowo przyjęty z wyprzedzeniem co najmniej 48 godzinnym.
Spółka niezwłocznie poinformuje odbiorców usług, w sposób zwyczajowo przyjęty, o zaistniałych nieplanowanych przerwach lub ograniczeniach w dostawie wody, o ile czas ich trwania przekracza 12 godzin.
W przypadku budynków wielolokalowych, Spółka może poinformować wyłącznie właściciela lub zarządcę nieruchomości, o ile planowany czas trwania przerwy w dostawie wody nie przekracza 12 godzin.
W razie planowanej lub zaistniałej przerwy w dostawie wody przekraczającej 12 godzin Spółka zapewnia zastępczy punkt poboru wody i informuje o tym odbiorców usług, wskazując lokalizację zastępczego punktu poboru wody i warunkach korzystania.
W przypadku niedotrzymania ciągłości usług i odpowiednich parametrów dostarczanej wody Spółka udziela Odbiorcom informacji za pośrednictwem telefonu, faksu lub elektronicznych środków przekazu, bez zbędnej zwłoki, jednakże w terminie nie dłuższym niż 3 dni robocze.