Zakres kompetencji i obowiązków działów Spółki
Działami Spółki właściwymi do rozpatrywania zgłaszanych spraw są:
Sekretariat Spółki
- przyjmowanie i rejestrowanie wszelkiej korespondencji przychodzącej lub składanej osobiście w siedzibie Spółki,
- przyjmowanie reklamacji, skarg i wniosków i przekazywanie ich Zarządowi do dalszego rozpatrzenia,
- udzielanie informacji interesantom z zakresu działalności Spółki, a w szczególności trybu załatwiania spraw ze wskazaniem stanowisk odpowiedzialnych za czynność.
Wydział Rozwoju
- Wydawanie warunków przyłączenia do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej.
- Wydawanie warunków technicznych na przebudowę istniejących przyłączy wod-kan (rozbudowa, przebudowa istniejących obiektów) oraz zmianę lokalizacji zestawu wodomierza głównego.
- Wydawanie opinii dotyczącej możliwości przyłączenia do sieci wodociągowej
i kanalizacyjnej. - Zawieranie umów przyłączeniowych dotyczących budowy sieci wod-kan, wykonywanych własnym staraniem i z własnych środków finansowych podmiotu zainteresowanego budową.
- Informacja o urządzeniach wod-kan zlokalizowanych w obrębie Miasta Zielona Góra, będących w eksploatacji Spółki (np. informacje do procedury uzyskania warunków zabudowy, informacje odnośnie wystawianych przez UM działek na sprzedaż, wywiad branżowy prowadzony przez np. geodetów).
- Sporządzanie kalkulacji oraz wystawianie faktur za roboty odpłatne świadczone przez Spółkę.
- Uzgadnianie dokumentacji projektowych inwestycji w zakresie sieci wod-kan.
- Weryfikacja dokumentacji powykonawczych dotyczących inwestycji własnych oraz zewnętrznych.
- Uzgadnianie dokumentacji projektowych innych branż pod względem kolizji
z urządzeniami wod-kan. - Przygotowanie oraz nadzór inwestorski nad realizacją zadań inwestycyjnych Spółki.
- Przeprowadzanie odbiorów technicznych sieci oraz przyłączy wod-kan.
- Przekazywanie i odbiór urządzeń wod-kan zlokalizowanych w strefie oddziaływania prac budowlanych przy budowie i modernizacji dróg publicznych.
Wydział Sprzedaży
- zapoznawanie z warunkami zawierania umów o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków,
- informowane o taryfach za wodę i ścieki oraz regulaminie świadczenia usług,
- wyjaśnianie sposobu rozliczeń oraz zasad płatności za wodę i ścieki,
- sporządzanie i aktualizacja umów dotyczących zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków,
- wprowadzanie zmian danych ewidencyjnych Klientów,
- przyjmowanie odczytów wskazań wodomierzy,
- prowadzenie ewidencji wodomierzy,
- wystawianie faktur za wodę i ścieki,
- przyjmowanie i rozpatrywanie reklamacji dotyczących odczytów i wymian wodomierzy, rozliczeń i faktur za wodę i/lub ścieki,
- wymiany, montaż i demontaż wodomierzy, również wodomierzy-podliczników,
- naprawa i wykonywanie zestawów wodomierzowych,
- uwierzytelnianie opomiarowania (sprawdzanie i plombowanie montażu wodomierzy-podliczników),
- wstrzymywanie i wznawianie dostarczania wody.
Wydział Sprzedaży – Stacja Napraw i Legalizacji Wodomierzy
Punkt Legalizacyjny Wodomierzy Obwodowego Urzędu Miar w Zielonej Górze
- naprawy, legalizacje wodomierzy,
- urzędowe sprawdzanie (ekspertyzy) wodomierzy.
Dział Finansowo-Księgowy
- przyjmowanie wpłat za wodę i ścieki,
- informowanie Klienta o bieżących należnościach i zadłużeniu,
- windykacja zadłużeń (wezwania do zapłaty, polecenia wstrzymania dostarczania wody, sprawy sądowe).
Wydział Sieci Wod.-Kan.
- przyjmowanie zgłoszeń o awariach na sieciach i przyłączach wod.-kan. i ich usuwanie,
- przyjmowanie zgłoszeń o nieodpowiednim ciśnieniu wody,
- przyłączanie nowych odbiorców usług do sieci wod.-kan.,
- wymiana i wykonywanie nowych przyłączy wodociągowych i kanalizacyjnych,
- udrażnianie kanalizacji,
- pompowanie (usuwanie) wody lub ścieków,
- wykonywanie inspekcji kanałów.
Laboratorium Badania Wód i Ścieków
- przyjmowanie i realizacja zleceń na badanie wody i ścieków,
- monitorowanie jakości wód ujmowanych i w sieci wodociągowej,
- monitorowanie jakości ścieków w sieci oraz ścieków zakładowych,
- badania na potrzeby monitorowania technologii w wydziałach: produkcji wody i oczyszczania ścieków.
Dział Gospodarki Materiałowej i Admin.
- zakup i sprzedaż materiałów, armatury itp.,
- organizacja i wydawanie materiałów przetargowych,
Wydział Obsługi Mechanicznej i Transportu
- wynajem sprzętu (koparka, samochody specjalistyczne, itp.).
Uwaga!
Szczegółowe informacje o wykonywanych przez Spółkę usługach znajdują się w dziale Usługi.
Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw
Sprawy do Spółki zgłaszać można w dowolnej formie: osobiście, pisemnie, faksem, telefonicznie lub pocztą elektroniczną.
Reklamacje dotyczące ilości i jakości usług oraz wysokości należności za usługę, sporządzone wyłącznie w formie pisemnej, można złożyć w siedzibie Spółki, przesłać listem poleconym lub za pomocą poczty elektronicznej.
Pisma przyjmowane są w sekretariacie Spółki.
Spółka rozpatruje reklamację i powiadamia Odbiorcę o sposobie jej załatwienia w terminie do 14 dni od udokumentowanej daty wpływu.
Pozostałe sprawy, o ile nie ustalono inaczej, rozpatrywane są na bieżąco w kolejności ich wpływów, nie później niż w ciągu miesiąca od daty otrzymania przez Spółkę.